Kis koromban sokat hallottam a kérdést óvónéniktől, tanároktól talán még a családtól is, hogy "Ki a példaképed?". Míg gyerek társaim szinte azonnal rátudták vágni válaszként anyut vagy aput vagy valami híres embert addig én hosszasan elgondolkoztam, de mindig az jött válaszként, hogy "senki". Furának éreztem mindig ezt a kérdést, igazából nem is értettem mi szükség van példaképre. Folyton úgy éreztem, hogy muszáj találni valakit hiszen ezt várják el tőlem körülöttem, hogy legyen valaki akire hasonlítani akarok.
Később valóban akadt pár ember akikbe valami megtetszett és megpróbáltam úgy élni, cselekedni és gondolkodni ahogy szerintem ők tehették. Végül azonban mindig rákellett jönnöm, hogy sosem lehet olyanok mint ők. Magamat kell adnom az a legmegnyerőbb minden szituációban és azzal nyerhetek a legtöbbet hosszú távon.
Kifejezetten hülyeség egy gyereket folyamat azzal traktálni, hogy "kire szeretnél hasonlítani?". Sokkal jobb lenne az a kérdés, hogy "ki/milyen ember szeretnél lenni, ha felnősz?". Inkább a felé kéne lökdösni és tologatni őket, hogy saját maguk legyenek.
Persze a jó tulajdonságok híres embereknél vagy szülőknél lehetnek követendő példák, de jobb, ha a saját útján jár mindenki. Azok a tulajdonságok se maguktól születtek hanem egy életút és tapasztalatok eredménye. Akarhat egy gyerek jószívű és kedves lenni mint az anyja vagy erős és magabiztos mint az apja, ha az élete másfele viszi őt és más dolgokat tapasztal meg amik más érzéseket váltanak ki és más tulajdonságokat erősítenek.
Senki, ismétlem senki nem lehet olyan mint egy másik ember. Minimum úgy kéne gondolkodnia mint, döntenie, cselekednie stb. stb. mint az a bizonyos ember, de maximum pont Ő kéne legyen. Akkor pedig elveszik az a nagyszerű egyén aki Te, Ti, Ő, Ők, Én lehetnénk.
Szóval csak légy önmagad.

A bejegyzés trackback címe:

https://thethinker.blog.hu/api/trackback/id/tr175737977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása